9 Jul 2013

Assalamualaykum wbt semua :)
Alhamdulilah. hari ni, rasa best betul start balik dari program IMKK, yang dianjurkan oleh RICHWORK. Program ni selama 4 hari. memang bet sangt bila juma dengan orang2 yang positif thinker. baik hati, supportive and etc. senang kata. mereka memang super duper kindness! antara yang saya dapat di sana ialah,
THE POWER OF SUBMISSION.
kita jarang yakin dengan ALLAH. sebb tu bila kita tak dapat apa yang kita nak, kita akan rasa sedih..... menangis, malah boleh jadi give up. sebenarnya satu je sebb nya. iaitu..kita tak letakkan keyakinan pada ALLAH. 
Allah swt mengikut sangkaan hanbanya. apa yang kita nak, dan sebenarnya kalau kita layak, mesti kita akan dapat apa yang kita impikan tu. seriously. betullll!sebagai contoh, sebelum ni saya pernah menghadiri di sebuah program di IPTA. saya selalu bercakap dan set kan dlm hati, yang "aku akan berjumpa dengan dia satu hari nnti, tak pun, dia yang akan cari aku satu hari nnti. saya akan pastikan!" then selepas beberapa bulan selepas itu, atas keizinan ALLAH. betul2 ALLAH pertemukan sy dengan jutawan tersebut. bukan sy cntact dia. malah dia yang contact sy!HEBAT tak ALLAH tu? masa sy submit doa tu, memang sy ada bebarapa sebb kenapa sy nak sgt jumpa dia. dan sekarang? Alhamdulilah. I GOT IT! fokussss!

kawan2, kalau nak BERJAYA, Mentality kena positive. ok?

Apa yg saya fikir,
 Apa yg saya rasa,

Apa yg saya cakap,
Apa yg saya buat,
Semuanya adalah DOA.

Pengalaman bukan datang dari "Mengetahui" tetapi "Mengalami" dan "Merasai".... Ramai orang tahu tapi jika tidak alami, ia hanya sekadar tahu! Mana nak tahu? Kena buatlah! Siapa buat, dia dapat! :) - AzizanOsman -next program, saya akan pastikan, saya pergi.
 kawan2 mohon doakan saya ya! :)
 

p/s : gmbar agak bluurrr sebb handset saya tersangat canggih! :) hehehe





Posted by Awla Mukhlisah in with 2 comments


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This Share on Google Plus Share on Tumblr

2 comments:

  1. Salam. semoga ALLAH redha.. amiin.
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaykummussalam wbt.

      thanks a lot ya.
      Amiin Ya Rabbal a'lamin.

      Delete



Bookmark Us

Facebook Favorites Twitter

Search

Don't Forget To Join US Our Official Fanpage
×
bloggerWidget

ABOUT US

"awlamukhlisah.blogspot.com" merupakan sebuah laman web yang bukan hanya untuk menjual atau menyediakan servis di tahap "vvip class" malah kami juga berkongsi pelbagai Tips, Idea dan Informasi kepada ramai orang demi menambah nilai kehidupan ramai orang. In sha Allah.

Selain itu, kami juga membuka peluang kepada sesiapa yang berminat untuk menjana pendapatan bermula dari 0 sen sebagai modal :)

Semoga kalian akan mendapat manfaat daripada blog ini serta diredhai oleh Allah SWT. Amin.
Terima kasih.

Salam Kejayaan.

Nuffnang

FOLLOW ME --> Instagram

Our Official Fanpage

Buddies